2010-12-01

NOLA KONPONDU ARAZOA?

Hamalau urteko lau lagun gara eta gutako bati egun bateko bidaia egin behar dugula
bururatu zaio. Asierri eskia izugarri atsegin zaio eta igande batean eskiatzera joatea
proposatu du.
Uxueri, beriz, igeri egitea eta hondartzako kirolak gustatzen zaizkio eta nahiago du
hondartzara joatea.
Aneri, hondartza eta eskia, biak gustatzen zaizkio, baina ez du dirurik, eta ez du
etxean eskatu nahi. Nahiago du mendira egun pasa joatea. Azkenik, Kepari berdin
zaio edonora joatea, baina trenez joan beharko luke, autobusez mareatu egiten
baita.
Gauzak horrela, oso zail gertatzen ari zaigu ados jartzea, eta zuen iritzia jakitea
gustatuko litzaiguke.
Zein iruditzen zaizue planik politena? Zer egingo zenukete zuek? Nork eman
beharko luke amore?
Kasu batean dirua da arazoa. Nola lor ote genezake laguntza? Beste batean
garraioa da eragozpena. Autobusez joatekotan, nola konpondu Kepak duen arazoa?
Mesedez, bidali erantzunak gure ikastolara.
Asier, Uxue, Ane eta Kepa

28 comentarios:

  1. Nik Mikel goyache naiz Lizarrako 13 urteko mutila.Nire ustez ez zarete eskiatzera joan behar naiz eta oso polita izan ze diru asko balio du eta gainera autobusez joango beharko zenukete, baita ere pentsatzen dut beste ideia ez dela ona, ondartzara joateko baitaere seguruenik autobusa artuko zenuketelako.Dituzuen ideietatik mendiarena oberena da ze oinez joan behar da eta ez da oso garestia, baino ia jende guztia mendira joan da, eta nik uste dut aspertuko ziñeketela. Nire ustez leku polit batera dirurik ez duena balio eta herrian bertan dagoenara joan behar zarete a eta asten dut esatea leku hori inor inoiz joan dena izan behar dela bestela aspertuko zarete.Epero dut nire ideiak baliogarriak izatea eta azkenean leku on batera joatea.

    MIKEL GOYACHE

    ResponderEliminar
  2. Kaixo Ane:

    Ni Lizarrako neska bat naiz zure adinekoa.
    Zuen arazoa konpontzeko hau egingo nuke, bidaia trenez egingo nuke eta gizean hondartzara joango nintzen, eguerdian trena hartu eta mendira jioango nintzen bertan bazkauldu eta arratsaldean eskiatu.
    Beste arazoa, diruarena, ikastola ondoren denak elkartu eta lanak egingo nituen, kotxeak garbitu, pertsonei lagundu eta dirua lortu ondoren bidaia egingo nuen.

    Naiara Azanza

    ResponderEliminar
  3. Kaixo, ni Amaia Moreno naiz Lizarra Ikastolako Dbh 2. mailako ikaslea. Nire ustez proposamen guztiak oso ondo daude baina hondartzara eta eskiatzera joatea ondo dagoen arren diru asko kostatzen du. Zuen arazoak direla eta irtenbiderik hoberena mendira joatea dela uste dut ez duzutelako autobusan bidaia egingo, ibiltzen joango zaretelako eta ez duelako diru asko kostatuko.
    Espero dut zuen arazoa konpontzea.

    Amaia Moreno

    ResponderEliminar
  4. kaixo, ni Iñaki izeneko lizarra ikastolako ikaslea nahiz. Nire uztez Maite proposatu duen plana hoberena iruditzen zait. Eskia eta hondartza gehiago gustatzen zaizkit baina oso garestiak iruditzen zait oregatik mendia ere gustatzen zaidanez oso proposamen ona da. espero dut erantzun hau kontuan izatea.
    Agur.

    ResponderEliminar
  5. 3. textua
    Kaixo Asier, Uxue, Ane eta Kepa:
    Ni 13 urteko ikasle bat naiz eta zuen iragarkiari soluzioa emateko idazten ari dizuet. Lehenbizi ni uste det uxue amore eman behar zuela plana ondo ateratzeko eta hurregoan hondartzara joateko, niretzat planik politena eskiatzera joatea da eta ni ahal izango banuen joango nintzen. Ane dirurik ez duenez autobusean joan beharko zenukete. Eta Kepak ez zorabiatzeko pastilla batzuk dena ondo joango zen.Aio

    ResponderEliminar
  6. Agur `terdi guztioe:

    Ni 2. B BDH- ko ikasle bat naiz, eta nire ustea da hoberenea bi egungo eskursioa egutea dela, bat hondartzara, eta bestea eskiatzera joatea dela. Diruaren arazoa, horrela sahiestu daiteke, denek diru pixka bat eman diezaiozue eta horrela denen diruarekin eta bere gurazoen pixka batekin, lortu egingo du. Autousaren arazaoa konpontzeko pastilla batzuk erosi eta horrela kepa ez da zorabiatuko. Hori da nire soluzioa.


    Agur benur eta jan yogurt. RUBEN SOLANO

    ResponderEliminar
  7. 3 testua.
    Kaixo Uxue, Ane eta Kepa:
    Ni Artzai dut izena. Zuen testua irakurri dut eta laguntza piska bat emango dizuet, nire iritsiz mendira joatea da daukazuen idei hoberena, egun zoragarria pasatauko duzuelako naturarekin eta gainera merkea da. Horrez aparte, Anek ez duenez diru nahikorik, fabore bat egingo diezue. Nire ustez egin ahal duzuen dibertigarriena da, espero dut nire iritsia erabilgarria izatea.
    Goraintziak, aio!

    ResponderEliminar
  8. 3 TESTUA:
    Kaixo Kepa,Anne,Asier eta Uxue. Zuen adineko mutiko bat naiz, eta nire ustez botazioa egitea hoberenagoa izango zen, alde batetik denok dutelako eskubidea esateko nora joan nahi diren eta horrela gehienaek botatu dutena aterako zen. Baina ala ere norbait konforme ez badago, sosketa eginez erabakiko nuke.

    JORGE LOPEZ

    ResponderEliminar
  9. Kaixo Asier, Uxue, Ane eta Kepa:
    Ni Iñigo Ollo naiz, 13 urte ditut, zuek baino urte bat gutxiagao, eta Lizarra Ikastolan ikasten dut.
    Lehenengoz irtenbide batzuk tatxatuko dizuet: Eskia oso ongi dago, baino Ane ez ba du dirurik, ezin izango zarete joan. Beste aldetik, mendira edo hondartza konkretu batera joatea ez du balio dirurik, eta Ane bidaian sartzeko esfuertzoa egin duzutenez, Aneren bidaia ere tatxatuko nuke. Horregaitik gelditzen den bidaia hondartza izango zen, nire ustez, ideirik hoberena.
    Espero dut nire ideia aukeratzea. Agur.


    Iñigo Ollo

    ResponderEliminar
  10. Kaixo Asier, Ane, Uxue eta Kepa.
    Ni 13 urteko neska bat naiz eta Lizarra Ikastolan ikasten dut.
    Zuen testua irakurri nuen eta nire iritzia enatea erabaki dut.
    Ni eskiatzera joango nintzen. Lehenengo arrazoia da, hondartzeko kirolen antzkoak daudela aadibidez surf bezalakoa snowboard.
    ane dirurik ez baldin badu guztiok pixka bat utzi ahal lioteke eta horrela berak aurreztu eta bakoitzari bueltatuko zion eskuatzera joan eta mendiak ikusi ahal ditu baita ere baina elur beteak (horrela politagoak dira nere uztez). Eta Kepa eskiatzera joateko trenak ere badaude.
    Nire plana hau izango zen.
    Espero dut baliagarria izatea, kontatuko didazue nolakoa izan den bidaia!
    Oso ondo pasa! Agur!

    Amaia Lopez

    ResponderEliminar
  11. Kaixo denoi:

    Ni Karlos naiz eta zuen arazoa irakurri dut. Nik egingo nuena da arazoak konpontzeko hau da. Lehengo Anerena, ba norbait ustea dirua hori ez da arazoa. Ondoren Keparen arazoa, trenez joaten zarete eta ia. eta azkenengo arazoa oso erraz konpontzen da. Lehengo hondartzera joaten zarete ondoren mendira eta azkenik eskiatzera. Ni hori egingo nuke. Ea soluzionatzen duzuen zuren arazoa.

    Agur eta ondo pasa!

    Karlos Arizaleta

    ResponderEliminar
  12. kaixo KEPA ANE UXUE ETA ASIER nik iñigo astarriaga naiz eta zuen arazoa argitzera nator ea mendira igeriketa eskiatzera diru fal maretzen zareta arazo guzti horiek ez dira zailak begira eskiatzeko dirua behar da autobusean ere eta gainera mareatzen zarete orduan hoberena da mendira joatea etxean bokata hon bat egin eta edari oso fresko bat hartu eta tira mendian gora joan, natura ezaguru mendia ikusi eta egun on bat pasatuko duduete lagunekin benbo hauizan da nik egingo dudana beno agur laurok eta horain sorte.
    iñigo astarriaga

    ResponderEliminar
  13. Kaixo, Oier naiz, nire ustez mendira joatea da hoberena, ez da garestia, bakarrik motxila eta janaria behar duzuelako, ez duzue bus-ik behar nahiko hurbil dagoelako eta nahiz eta eskia edo hondartza bezain dibertigarria ez izan guztiak joan ahal zarete.

    ResponderEliminar
  14. kaixo lagunak: ni iker deitzen naiz eta lizarra ikastolako ikasle bat naiz eta nire ustez nora joan behar zareten aholkatu behar dizuet.
    Nire ustez eskia egitea ez da egokiena zeren Ane dirurik ez du eta eskia egiteko dirua asko gastatu behar da forfaia eta arropa asko behar da, gainera hotz asko egiten du. hondartza ere ez dago gaizki. Ni gustoko gehiena duena da eskia egitea da, baina zuen lagunetan pentsatu beharko duzue, Kepa eta anen, batek ez du dirudik eta bestea mareatzen da, nire uztes mendira joan behar zarete dirurik ez delako behar eta oso ongi pasatu behar dusuelako, baina Kepa kotxearekin arazo bat du, baian bisikletas joan desakezue hori ez da arazo handi bat.
    Guztokoa izan dut zuei laguntza ematea .espero dut zuen palana ongi ateratzea. IKER RODRIGUEZ

    ResponderEliminar
  15. kaixo lagunak: ni iker deitzen naiz eta lizarra ikastolako ikasle bat naiz eta nire ustez nora joan behar zareten aholkatu behar dizuet.
    Nire ustez eskia egitea ez da egokiena zeren Ane dirurik ez du eta eskia egiteko dirua asko gastatu behar da forfaia eta arropa asko behar da, gainera hotz asko egiten du. hondartza ere ez dago gaizki. Ni gustoko gehiena duena da eskia egitea da, baina zuen lagunetan pentsatu beharko duzue, Kepa eta anen, batek ez du dirudik eta bestea mareatzen da, nire uztes mendira joan behar zarete dirurik ez delako behar eta oso ongi pasatu behar dusuelako, baina Kepa kotxearekin arazo bat du, baian bisikletas joan desakezue hori ez da arazo handi bat.
    Guztokoa izan dut zuei laguntza ematea .espero dut zuen palana ongi ateratzea.

    ResponderEliminar
  16. Kaixo lagunok!!!
    Ni uxue nahiz eta niri eskiatzera joateko plana gustatu zait, baino guztiak dauzkat gogoko. Nik bakoitzaren abantaia eta desabantaiak ikusiko nituzke eta abantaia gutxien dituena deskartatu egingo nuke eta horrela denbora guztiann denak bat izan ezik geratu harte. Nik lanenbat egingo nuke dirua ateratzeko eta trnez joango nintzateke.
    Bueno ba laguno agur bero bat eta laster harte!

    UXUE ARBE AZKONA

    ResponderEliminar
  17. Kaixo:
    Nik oihane naiz dbh 2b mailako ikaslea.
    Niri zuen proposamenak asko gustatzen zaizkit.
    Nire ustez hobeto aterako den ideia mendira edo hondartzera joatea da ez dusuelako dirurik behar ezta autobuses joan ere.
    Baina niri bi oietatik mendira joatea da gehien gustoko dudana egun dibertigarria eta lasaia pasatuko duzutelako guztiok.
    Baina eskiatzera joatea nahiago baldin baduzue Aneri dirua utzi guztien artean eta kito denborarekin itzuliko dizue dirua.
    Bueno espero dut nire iritzia asko laguntzea agur.

    OIHANE GARCIA

    ResponderEliminar
  18. Kaixo lagun koadlila:
    Ni zuek bezalako neska nain, 13 urte ditut,laizter 14 betetzeko.
    Muniainen bizi naiz baina lizarra ikastolara joaten naiz ikastera.Zuen eskutitza interesgarria iruditu zait eta laguntza behar zenutela konturatu nintzen.
    Nik egingo nukena da, Asierrek proposatu duena,bati berdin zaio nora joan, baino ezin du autiobuses mareatzen delako, eta beste batek ez dauka dirua.Eskiatzera joan al duzue,Aneri guztien artean, diru pixka bat utzi diezaiokezue, eta kepa ez zorabiatzeko,guraso batek kotxez eramatea, gainera horrela es duzue autobusa ordaindu behar.Eskiatzera joatea, eguraldi honekin ekintza aproposena da, baina hori nere iritzia da.
    espero dut ondo pasatzea eta nire eritzia baliogarria izatea.

    SAIOA ERASO

    ResponderEliminar
  19. Kaixo Asier, Uxue, Ane eta Kepa!
    Ni zuen mailako neska bat naiz eta egin dezakezuena da:
    Neguan eskiatzera zoazte, udan hondartzara, eta Aneri dirua uzten diozue eta bueltatuko dizue. Kepa autobusaren aurrean joan beharko da edo bestela trena azkarragoa denez hobeagoa. Bestela herrian aganpada bat egin dezakezue!
    Ondo pasa koadrila!

    ResponderEliminar
  20. Kaixo Uxue, Ane, Kepa eta Asier
    Zer moduz? Ni Ander naiz.

    Ikusi dut problema larri bat duzutela.
    Orduan nik orain proposamen bat egin nahi nizuen zuei. Lehenengo Igandean mendira joango nuke ez duelako dirurik balio eta Aneri ongi etorriko zaio.
    Gero dirua irabazten joateko aholkatu nizukete gauzak saltzea kalean. Iristen zaizutenean joan eskiatzera trenez iritsi ahal den leku batean. Eta gero eskiatzetik geratu zaizuena hondartzara joateko erabili.
    Horrela denak zeuen gustoko gauzak egingo duzute.
    Agur bero bat

    ResponderEliminar
  21. Kaixo talde:
    Egia duzue oso zaila da erabakitzea bakoitzak gustuko nahai dituen gauzak egin nahai duelako.BAina nik proposatzen dudana da hondatrzara joatea merkeena delako gainera autobusean joan daiteke.PRimeran pasa ahal duzue eta kirol pila egin daiteke.
    Animo talde.
    GORKA ALEGRIA

    ResponderEliminar
  22. Kaixo:

    nik 13 urteko ikasle bat naiz eta zuekin ados nago. Baino gehitu nahi nioke proposamen bat. Hondartzara bidai horretan oso ondo dago klasetik deskonetatzen duzuelako eta gahinera oso deskansatuta bueltatuko zarete ikastolara.

    BABIL BARRICART

    ResponderEliminar
  23. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  24. Kaixo koadrila:
    Ni Alloko neska bat naiz. Lizarra ikastolan ikasten dut.
    Niri, hondartza da gehien gustatzen zaidan tokia. Gustora egoten naiz eta gainera ekintza pila bat egiteko toki aproposa iruditzen zait. Nire ustez, dirua eman beharko zenukete.
    Horrela, gustora egongo zarete eta ez hori bakarrik, baita ekintza pila bat egiteko aukera izango duzute. Batez ere gauean jende askorekin egongo zaretelako eta jende asko ezagutuko duzutelako.
    Primeran pasa kuadrila!!
    Espero dut nire iritzia baliogarria izatea.

    LEIRE MONTES

    ResponderEliminar
  25. Kaixo, Asier, Uxue, Ane eta Kepa:
    Niri gehien gustatzen zaidana zuen planetatik Uxuerena da, hondartzako kirolak gustatzen zaizkidalako, surfa, submarinismoa... Uzte dut Aneri dirua eman eta trenez hondartzara joan behar zaretela.
    Espero dut nire iritzia zuek laguntzea agur!

    ResponderEliminar
  26. Kaixo, Uxue, Asier, Ane eta Kepa:
    Ni Maria naiz, DBH 2. mailako ikasle bat, eta zuen ikastetzeko aldizkari testua ikusi ondoren iritzi bat daukat.
    Nire ustez mendiarena oberena da. Merke ateratzen delako eta urbileko mendi batera joan ahal zaretelako. Gainera erreka batean igeri egiteko posibilitatea dago eta neguan bada elurrean jolasteko.
    Besterik gabe agur.
    Maria Roldan

    ResponderEliminar
  27. Kaixo lagunok!
    Ni 13 urteko neska bat naiz eta zuek proposatutako bidai guztiak gustatzen zaizkit. Normala da ados ez jartzea eta horregatik nik proposamen bat emango dizuet. Egin ahal duzuena, denboralditxo batean ematen dizkizueten dirua guztion artean elkartu eta mendira, eskiatzera eta hondartzara joan zaitezkete. Baina nik hondartzara joatea aukeratuko nuke lo egiteko lekua bilatzeko errazagoa delako eta gainera jolas gehiago egin ditzazkezue.
    Bueno espero dut ados jartzea. Agur!

    Maria Aguirre.

    ResponderEliminar
  28. Kaixo Asier, Uxue, Ane eta Kepa.
    Nik 13 urteko dbh-ko 2.mailako ikasle bat naiz eta bidai bat proposatu behar dizuet:
    Nire ustez, gustatzen zaizkizuen gauzak ikustean, hondartzara joan beharko zaretela pentsatu dut, hondartzan, hondartzako kirolak daudelako eta baita ere ski akuatikoa egin ahal duzutelako eta trenez joan hondartzara denok nahi duzuen gauza egiteko.
    Eskerrik asko guztiagatik eta AGUR!

    ResponderEliminar